20120229

COMEL.

berikut merupakan perbualan aku melalui sistem pesanan ringkas bersama seorang teman.

aku : sorry lmbt rply. td tolong my aunt masak.
die : u reti masak ke?
aku : of coz i do!
die : okay.biasa nya org cantik bkn tau buat apa pun. tau melawa je.tak sngka u reti masak.  well, i'm proud.

darah manis yg suci mula menggelegak pastu terus aku tak reply. aku terluka di situ.
ini bukan kali pertama. tapi dah berkali kali.
beginikah nasib seorang gadis yg tak berapa nak seksi dlm "komuniti klise" yg rupalistik ni?
sentiasa di dikriminasi, di prejudisi, di hakimi kerana paras rupa.

salah aku ke dilahirkan dapat muka macam ni.and masa kat dalam perut arwah mama dulu
aku tak penah pun request nk muka putih mata sepet ala ala korean ni.
aku bersyukur je dgn apa yg aku ada dan apa yg aku dapat.sekurang kurang nya aku ada hati dan perasaan.
aku tak cakap main lepas je tanpa fikir hati dan perasaan orang lain.
and hello kau sape utk keluar kn statement yg "org cantik tak tau buat apa"
tak semestinya orang cantik tak reti masak dan tak semestinya orang tak cantik reti masak.
sebenarnya kat dalam dunia ni, semua org pun cantik in their own way.
so please la stop judge people by looking thier look.

p/s :  selain comel aku juga seorang yg seksi dan hot macam bakal suami aku.
       okay.. mesti korang nak muntah. haha.

No comments:

Post a Comment